Taggar

,

Frågor och svar om Calle och mig. Kolla in Calles svar. Titta även in även ett annat par som har svarat på samma frågor – Joshen på Enligt min Humla och Drottningen på Drottningsylt som var roliga att läsa. De länkar även till andra pars svar.

vi

Vad heter ni?

Calle och Jennie.

Hur träffades ni?

Via nätet – Lunarstorm – och kopplerskan och älskade vännen Heidi.

Är ni förlovade?

Gifta till och med.

Bor ni ihop?

Ja.

Har ni barn?

Han har tre tonåringar – mina ”godisbarn”.

barnen

Har båda körkort?

Jajamen.

Isåfall, vem kör bäst?

Hmm, vi kör bra båda två. Men jag skulle nog säga min fina älskling. Han har ju trots allt längre erfarenhet….

Kommer du ihåg er första kyss?

Jag minns den inte, men jag vet att vi kysstes i soffan första kvällen. Och det tog inte många minutrar mellan den första och andra munnen. =)

2stc

 

Vem sa “Jag älskar dig” först?

Calle, tisdagen efter vår första helg tillsammans.

Vem är äldst?

Calle är 15,5 år äldre.

Vilka stjärntecken är ni?

Han är jungFRU och jag är vattuMAN, haha.

Vem fyller först på året?

Jag fyller i februari, Calle i augusti.

Vem är längst?

Calle.

3stc

Vem sjunger bäst?

Calle. Och bra dessutom-jag blir kåt.

Håller ni i handen på stan?

Ja.

Kände ni varann innan ni blev ihop?

Nej.

Blev du kär i första ögonkastet?

Nej, innan.

Har ni någon speciell låt?

Nej, men favoritskivan att älska till just nu är Soul Sessions.

Har ni några “fri kort”?

Jag undrade lite vad det innebär. Av andra bloggares svar verkar ”fri kort” betyda ungefär ”knull med valfri kvinna/man”? Alltså, det är ju inte jag som tar besluten vad han väljer att göra med sin tid till syvende och sist. Vi praktiserar tillit, öppen kommunikation och gemensamt utforskande.

Har ni varit utomlands tillsammans?

Paris, New York (bröllopsresa), Indien, Finland, Frankrike….

Vilket är ert bästa minne?

Vi har massor med med fina minnen och det är svårt att välja bara ett. Första helgen tillsammans var magisk. Bröllopet. Faktiskt det finaste bröllop jag någonsin varit på.

brollop

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?

Käkar middag, surfar, slickar på varann…

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?

När vi ses, när vi skiljs åt och några ggr där emellan.  

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?

50 mil. Jag pluggade i Härnösand.

Blir du lätt svartsjuk?

Nej, jag är frisk.

Brukar ni bråka?

Nej, inte jag i allafall. Jag argumenterar. =) Vi tjafsar ibland men ingen är långsint….

Ringer eller SMS:ar ni mest?

Både och. Faktum är att Calle har sparat nästan alla våra sms och på åtta år har det blivit en tjock bok, några hundra A4-sidor. Han är så romantisk.

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel?

Hans hjärta! Hihi, som är mitt. Hela han är fin faktiskt, svårt att välja bara en del…Första gången vi pratade med varann var i telefon och min första tanke var ”Mmm, vilken härlig röst”. Det är bra att han har en angenäm röst för han pratar så mycket. 

Brukar nån av er prata i sömnen?

Nej, det räcker med allt prat i vaket tillstånd. =)