Taggar

Orgasmer kan kännas så olika.

Orgasmen kan kännas som en skön liten urladdning nere i bäckenbotten, eller som en avstressare inför nattsömnen. Den kan kännas som en energihöjare inför en prestation. Orgasmen kan kännas som en dunderexplosion av känslor som löper genom hjärtat och som lämnar dig gråtande och skrattande om vartannat. Den kan ta fram en massa ilska och sorg. Orgasmen kan kännas som en ström av värmande solstrålar som sköljer din kropp och lämnar en skön tomhet eller kanske fullkomlig närvaro där varje cell i kroppen känns levande och vibrerande. Orgasmen kan skapa känslan av total egoförlust eller att du är ett med allt som är. Ett med allt som inte är. Orgasmen kan kännas som elektricitet som strålar starkt genom hela kroppen och skapar muskelspänningar och spasmer i hela kroppen. 

Så olika, så sköna och ibland osköna. Ibland känner man sig tillfreds och ibland bara frustrerad.  

Jag tackar min kropp och livet i min kropp för alla sköna stunder. Jag tackar min vackra yoni, min sötfitta för öppenheten och flödet. Jag tackar min man för fingerfärdighet och en lekfull tunga (och starka nacke). Jag tackar mig själv för närvaron och lekfullheten. Jag tackar alla starka kvinnor och män som har gått före och vågat välja sig själva och sin njutning. Jag tackar Moder Jord som föder och när oss.